MENU

Nieuws

  1. Aanhoudende groei van iDEAL

    Aanhoudende groei van iDEAL In oktober 2015 was het precies tien jaar geleden dat voor het eerst veilig en vertrouwd met iDEAL kon worden betaald, via de eigen bank. Sindsdien blijft het aantal betalingen met het populairste online betaalmiddel van Nederland hard groeien, met 25 procent per jaar. Dankzij deze aanhoudende groei kon op Koningsdag […]

    Lees meer »
  2. iDEAL WEER NUMMER 5 MEEST ONMISBARE MERKEN 2015

    Bron: eurib.org

    Amsterdam, 23 november 2015. iDEAL behoudt zijn vijfde positie in de EURIB-lijst van meest onmisbare merken met een onmisbaarheidscore van 63%, zo blijkt uit onderzoek dat EURIB – European Institute for Brand management – jaarlijks laat uitvoeren. iDEAL laat HEMA, BOL.com, IKEA en Kruidvat voor gaan en is ook dit jaar weer het meest onmisbare […]

    Lees meer »
  3. iDEAL betalingen via smartphone winnen aan populariteit

    Bron: GfK | iDEAL | Thuiswinkel.org

    In 2014 zijn in totaal 127,4 miljoen online aankopen gedaan. Gedurende het jaar waren er geen grote verschuivingen in de manier waarop deze online aankopen werden betaald, behalve bij aankopen via de smartphone. iDEAL blijft het meest gebruikte betaalmiddel. Dit blijkt uit cijfers van de eCommerce Payment Monitor, het onderzoek naar betaalmethoden in Nederland, dat […]

    Lees meer »
  4. Lancering iDEAL-beschikbaarheidspagina

    Bron: Betaalvereniging Nederland

    Betaalvereniging Nederland lanceert vandaag in samenwerking met de banken de iDEAL-beschikbaarheidspagina. De pagina toont de actuele en historische beschikbaarheid van iDEAL bij de diverse banken. Consumenten en ondernemers zien dus direct bij welke bank er op dat moment met iDEAL kan worden betaald. Lees hier het volledige persbericht…

    Lees meer »
  5. DNB memoreert einde Chipknip

    Bron: De Nederlandsche Bank

    Met het afscheid van de Chipknip is er een einde gekomen aan een lange periode van strikt Nederlands betalingsverkeer.

    Lees meer »